У Києві відбувся другий відкритий вебінар: «Прийняття інвалідності: що потрібно знати
2 липня 2024 року Київський міський центр соціальних служб за підтримки Департамент соціальної та ветеранської політики КМДА організував проведення другого відкритого просвітницького вебінару: «Прийняття інвалідності: що потрібно знати?». У заході взяли участь представники професійної спільноти.
Захід був спрямований на інформування громадськості про важливість змінювати ставлення до інвалідності у відповідності до правових норм, з повагою до особливостей людей з інвалідністю та прийняття їх як компонента людської різноманітності й частини людства.
Серія відкритих вебінарів проводиться Київським міським центром соціальних служб для громади міста Києва з просвітницькою метою: роз'яснення важливості розвитку соціальної підтримки та послуг сімей, які мають дітей або осіб з інвалідністю. Перший вебінар був присвячений розкриттю суті реалізації права на самостійне життя людей з інвалідністю в суспільстві і ролі соціальних послуг. Другий вебінар проведено по запиту учасників першого вебінару на актуальну тему прийняття інвалідності, суть якого було розкрито у чотирьох аспектах: прийняття інвалідності суспільством, спеціалістами, родиною, самою людиною.
Вебінар проводили: Лариса Остролуцька, методист Київського міського центру соціальних служб, канд. пед. наук, Майстер соціальної роботи; Лариса Татарінова, заступниця директора Солом'янського районного в місті Києві центру соціальних служб, членкиня правління ГО «Ліга соціальних працівників м. Києва», правозахисниця, юристка, Майстер соціальної роботи; Тетяна Параскєва, директорка Центру комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю Солом'янського району міста Києва, клінічна психологиня, психотерапевтка, Майстер соціальної роботи.
Своїм особистим сприйняттям інвалідності поділились спікери: Сергій Парфьонов та Наталія Мітяєва. Перекладачка жестової мови Марина Ліферова.
Під час вебінару обговорили сучасний погляд на інвалідність і розглянули поняття прийняття прийняття з різних підходів: психологічного, соціального та тлумачного довідника. У "Довіднику безбар'єрності" прийняття визначається як розуміння цінності того, що світ різний, і люди в ньому теж живуть різні. Є розуміння, що кожен з нас має право на повагу і гідне ставлення, що прийняття інвалідності це процес. Під час вебінару акцент ставився на підході салютогенезу (зосередження на ресурсах і здоров'ї людини, а не хворобах).
Говорячи про прийняття інвалідності суспільством дискутували про бар'єри, які заважають людям з інвалідністю бути включеними в життя суспільства і вести самостійний спосіб життя, звертали увагу на те, як впливають бар'єри на якість життя людей з інвалідністю. Звертали увагу на те, які потрібно робити кроки, щоб сприяти усуненню бар’єрів, акцентувалось. що відповідальність розподіляється між державою, науковою спільнотою/освітніми закладами, надавачами послуг, приватним сектором, місцевою громадою, громадським сектором і самими людьми з інвалідністю та членами їх сімей.
В основу дискусії були покладені матеріали з Всесвітнього звіту про інвалідність, створеного ВООЗ на основі звітів країн, які ратифікували Конвенцію ООН про права людей з інвалідністю. Наголошувалось на важливості проводити соціологічні дослідження життя людей з інвалідністю, актуальних питань, які потрібно знати і вирішувати на рівні громад і держави. Була розглянута теорія екологічних систем Урі Бронфенбреннера, яка пояснює вплив оточення, взаємодії з різними соціальними групами та інституціями і економічною/політичною/світоглядною системами країни на розвиток дитини з інвалідністю.
Важлива увага була зосереджена на поглядах спеціалістів на інвалідність. Висвітлювались питання невидимих бар'єрів між спеціалістами і батьками дітей з інвалідністю, підготовки спеціалістів, важливості працювати спеціалістам над власними стереотипами щодо інвалідності та як підтримувати себе і здійснювати профілактику професійних захворювань.
Отже важлива професійна розмова триває, далі буде.
Переглядайте вебінар за посиланням: